Ponad milion kibiców śledziło każdą kolejkę Ekstraklasy!

Prawie 1,1 mln widzów śledziło na żywo w telewizji każdą kolejkę Ekstraklasy w sezonie 2018/2019. Sumarycznie po wszystkich kolejkach oznacza to oglądalność na poziomie ponad 40 mln, czyli o 20% więcej niż przed rokiem. Rekordowy wynik to m.in. efekt podpisanej między nc+ a TVP umowy, która od 27. kolejki umożliwiła pokazywanie meczów Ekstraklasy w telewizji publicznej.

Miliony telewizyjnych kibiców

Najwięcej meczów najwyższej ligi piłkarskiej w Polsce w sezonie 2018/2019 można było obejrzeć w telewizji płatnej na platformie nc+, która od ponad dwudziestu lat jest głównym nadawcą Ekstraklasy. Łącznie oglądalność w telewizji nc+ wyniosła 21,16 mln, a jeden mecz na żywo śledziło średnio 105 tys. osób. W rundzie wiosennej jedno spotkanie w każdej z ostatnich 11 kolejek sezonu transmitowała też Telewizja Polska. Łączna oglądalność tych spotkań w telewizji publicznej przekroczyła 10 mln. Średnio każdy mecz transmitowany na żywo w kanałach otwartych śledziło 912 tys. widzów. Największą popularnością cieszył się mecz Piast Gliwice – Lech Poznań (37. kolejka) w TVP 2 i TVP Sport, który zgromadził przed telewizorami prawie 1,29 mln. widzów. Drugie miejsce zajęło spotkanie Lechia Gdańsk – Legia Warszawa w TVP 1 i TVP Sport (33. kolejka) z widownią na poziomie ponad 1,26 mln, a trzecie Legia Warszawa – Piast Gliwice (34. kolejka) na TVP 1 i TVP Sport, które oglądało niemal 1,24 mln osób.

Oglądalność meczów Ekstraklasy w internecie i telewizji

Skróty meczy Ekstraklasy w internecie

Coraz większą popularnością Ekstraklasa cieszy się w serwisach online, gdzie w przekroju całego sezonu zanotowano ponad 10 milionów wyświetleń na trzech platformach. Ogromne zainteresowanie wzbudziły też skróty meczowe i powtórki bramek zamieszczane na Ekstraklasa.tv (wraz z portalami Przeglądu Sportowego i Onetu), Ekstraklasa.org i na oficjalnych stronach klubów. Łączna liczba wyświetleń tych treści wideo przekroczyła 15,1 mln. W całym sezonie wyświetlenia materiałów wideo na oficjalnym profilu Ekstraklasy na Facebooku sięgnęły 44,5 mln, notując wzrost o ok. 10 milionów. Oprócz akcji meczowych zamieszczane są tam wszystkie materiały przygotowywane przez zespół Ekstraklasa Live Park. Są to archiwalne gole, reportaże oraz kulisy z klubów i inne formaty wideo dedykowane kanałom social media. Liczba wyświetleń tych materiałów podwoiła się z kolei na Twitterze Ekstraklasy, osiągając poziom prawie 5,2 mln.

Dodaj komentarz